§1 Postanowienia ogólne
  1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego prowadzonego przez FORMAT Sp. z o.o., z siedzibą przy ul. Czereśniowej 130, 02-456 Warszawa. Numer NIP: 712-31-09-436, REGON: 060342449 (wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, Wydział XIII Gospodarczy pod numerem KRS: 0000289794), zwanego dalej „Sprzedawcą”.
  2. Sklep Internetowy działa pod adresem eshop.format.com.pl
  3. Regulamin jest skierowany wyłącznie do przedsiębiorców, którzy dokonują zakupów w ramach prowadzonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
  4. Sprzedawca zastrzega, że sprzedaż w sklepie internetowym nie jest skierowana do konsumentów w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu Cywilnego.
  5. Sprzedawca świadczy usługi drogą elektroniczną pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny usługobiorcy następujących minimalnych wymagań technicznych:
    1. system operacyjny: co najmniej Windows 7/8/10 lub Mac OS Sierra; w przypadku urządzeń mobilnych system operacyjny: iOS w wersji 10.0 lub wyższej oraz Chrome OS w wersji 89.0.4389.95 lub wyższej, Android w wersji 9.0. lub wyższej;
    2. dostęp do sieci Internet (łącze internetowe o przepustowości co najmniej 1 mbit/s);
    3. przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej; w zakresie przeglądarek mobilnych wyłącznie Chrome oraz Safari;
    4. włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików cookies oraz obsługi Javascript.
  6. Za pośrednictwem Sklepu Internetowego Sprzedawca świadczy usługi drogą elektroniczną polegające na zapewnieniu Usługobiorcom:
    1. możliwości korzystania z Konta Klienta i zarządzania zamieszczonymi tam danymi osobowymi (wymaga Rejestracji i Logowania);
    2. możliwości korzystania z formularza zamówienia i zawierania za jego pośrednictwem umów sprzedaży na odległość; 
  7. Korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu Internetowego jest nieodpłatne. Nie dotyczy to obowiązku zapłaty ceny i kosztów dostawy związanych z zawartą umową sprzedaży Towaru.
  8. Usługobiorca w związku z korzystaniem z usług świadczonych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu Internetowego jest zobowiązany powstrzymać się od dokonywania czynności naruszających przepisy prawa, zasady współżycia społecznego lub dobre obyczaje. W przypadku naruszenia opisanego w poprzednim zdaniu obowiązku, Sprzedawca może pozbawić lub ograniczyć prawo Usługobiorcy do korzystania ze Sklepu Internetowego.
  9. Usługobiorca korzystając z usług świadczonych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu Internetowego jest zobowiązany do przestrzegania niniejszego Regulaminu. 
  10. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania z usług udostępnianych przez Sprzedawcę w sposób niezakłócający funkcjonowania Sprzedawcy oraz Sklepu Internetowego, w szczególności jest obowiązany do powstrzymania się od składania Zamówień w sposób, który mógłby wskazywać na korzystanie przez Usługobiorcę z narzędzi automatyzujących proces składania Zamówień.
  11. Kontakt ze Sklepem Internetowym jest możliwy od poniedziałku do piątku w godzinach od 9 do 17 za pośrednictwem telefonu pod numerem +48 22 463 52 00 oraz za pomocą poczty elektronicznej pod adresem  handlowy@format.com.pl
  12. Niniejszy Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie pod adresem: Regulamin_Sklepu_Format.pdf w sposób, który umożliwia jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści.

  1. Sprzedawca –  FORMAT Sp. z o.o., z siedzibą przy ul. Czereśniowej 130, 02-456 Warszawa. Numer NIP: 712-31-09-436, REGON: 060342449  (wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla M.St. Warszawy, Wydział XIII Gospodarczy pod numerem KRS: 0000289794).
  2. Kupujący – przedsiębiorca w rozumieniu art. 43(1) Kodeksu cywilnego, nabywający Towary w celu związanym z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową.
  3. Towary  (lub pojedynczo Towar)– produkty oferowane do sprzedaży w Sklepie Internetowym.
  4. Umowa sprzedaży – umowa zawierana na odległość pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
  5. Usługobiorca – podmiot korzystający z usług świadczonych drogą elektroniczną  przez Sprzedawcę. W momencie złożenia Zamówienia Usługobiorca uzyskuje status Kupującego.
  6. Konto Klienta – usługa świadczona przez Sprzedawcę drogą elektroniczną, korzystanie z której uwarunkowane jest wcześniejszą zgodą, polegająca na możliwości korzystania przez Usługobiorcę ze zbioru zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym;
  7. Logowanie – uwierzytelnianie dostępu do Konta Klienta za pomocą indywidualnej nazwy - loginu oraz hasła podawanych przez Usługobiorcę każdorazowo przy uzyskiwaniu dostępu do Konta Klienta;
  8. Rejestracja - jednorazowa czynność dokonywana przez Usługobiorcę, polegająca na utworzeniu Konta Klienta w Sklepie Internetowym za pomocą formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym;
  9. Zamówienie - oświadczenie woli Kupującego składane za pomocą formularza zamówienia w Sklepie Internetowymi zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży Towaru.

  1. Wszystkie ceny podane na stronie internetowej sklepu są cenami netto i nie zawierają podatku VAT, który jest doliczany zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  2. Oferty i promocje prezentowane w sklepie internetowym skierowane są wyłącznie do przedsiębiorców.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen, wycofania Towarów z oferty oraz modyfikacji warunków sprzedaży w dowolnym czasie.
  4. Zamieszczone w Sklepie Internetowym ogłoszenia, informacje  treści, chociażby dotyczyły konkretnych towarów i zawierały oznaczenie ceny  nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy, o którym mowa w art. 71 Kodeksu Cywilnego. Wszystkie informacje, zdjęcia, opisy produktów oraz ceny mają charakter informacyjny i nie stanowią zobowiązania Sprzedawcy do zawarcia umowy sprzedaży. Oferta staje się wiążąca dopiero po złożeniu zamówienia przez Kupującego oraz jego akceptacji przez Sprzedawcę.

  1. Zawarcie umowy - Zawarcie umowy sprzedaży następuje w momencie potwierdzenia przez Sprzedawcę złożonego przez Kupującego zamówienia. 
    Zamówienie zostaje złożone przez Kupującego w momencie naciśnięcia przycisku „Kup Teraz”.
  2. Złożenie zamówienia wymaga uprzedniego podania danych Kupującego umożliwiających zweryfikowanie jego statusu jako przedsiębiorcy w postaci nazwy firmy, numeru NIP, adresu, adresu e-mail. Podanie danych w postaci imienia, nazwiska oraz adresu e-mail następuje w momencie rejestracji konta w Sklepie Internetowym. Złożenie zamówienia jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia, iż umowa sprzedaży zawierana jest w bezpośrednim związku z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową oraz akceptacją Regulaminu.
  3. Potwierdzenie zamówienia przez Sprzedawcę następuje poprzez skierowanie wiadomości e-mail  na adres poczty elektronicznej wskazany przez Kupującego. Strony przyjmują, że brak potwierdzenia zamówienia w terminie 5 dni roboczych od dnia jego złożenia oznacza odmowę takiego potwierdzenia.
  4. Treść zawartej w momencie potwierdzenia zamówienia przez Sprzedawcę umowy tworzy treść zamówienia oraz niniejszego Regulaminu. Treść zamówienia utrwalana jest w formie elektronicznej w zabezpieczonym systemie teleinformatycznym Sprzedawcy i udostępniana jest Kupującemu na koncie Kupującego w sklepie internetowym oraz w przesłanej przez Sprzedawcę na wskazany przez Kupującego adres poczty elektronicznej wiadomości e-mail. Treść Regulaminu udostępniona jest na stronie internetowej: Regulamin_Sklepu_Format.pdf
  5. Umowa jest zawierana w języku polskim.  
  6. Celem zabezpieczenia prawidłowości wprowadzanych danych system teleinformatyczny Sprzedawcy zapewnia weryfikację poprawności wprowadzanego przez Kupującego numeru NIP pod kątem ilości znaków.
  7. Rozpoczęcie realizacji zamówienia:
    1. Realizacja zamówienia rozpoczyna się po zaksięgowaniu płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy, chyba że strony uzgodniły inaczej.
    2. W przypadku zamówień płatnych za pobraniem lub w formie odroczonej płatności (jeżeli taka opcja została ustalona), realizacja zamówienia rozpoczyna się po potwierdzeniu przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę.
  8. Terminy realizacji - szacowany czas realizacji zamówienia jest podawany na stronie internetowej sklepu lub w potwierdzeniu zamówienia. Terminy te mogą ulec zmianie w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Sprzedawcy, o czym Kupujący zostanie niezwłocznie poinformowany.
  9. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do weryfikacji danych Kupującego oraz odmowy realizacji zamówienia w uzasadnionych przypadkach.

  1. Kupujący może dokonać płatności za Towary w sposób wskazany na stronie internetowej sklepu, w tym przelewem bankowym lub za pomocą szybkich płatności.
  2. Termin płatności jest określany w potwierdzeniu zamówienia. Brak płatności w terminie skutkuje rozwiązaniem umowy sprzedaży.

  1. Towary są dostarczane na adres wskazany przez Kupującego za pośrednictwem firmy kurierskiej, wybranej przez Sprzedawcę.
  2. Koszty dostawy są pokrywane przez Kupującego, chyba że strony ustaliły inaczej.
  3. Kupujący zobowiązany jest do sprawdzenia stanu przesyłki w momencie jej odbioru. Wszelkie uszkodzenia lub braki należy zgłosić dostawcy w momencie odbioru oraz sporządzić protokół w obecności kuriera.
  1. Sprzedawca informuje, że zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego, odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Towarów wobec Kupujących będących przedsiębiorcami zostaje wyłączona. Wyłączenie rękojmi dotyczy wszelkich wad fizycznych i prawnych Towarów, które mogą ujawnić się po zawarciu Umowy sprzedaży. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że nabywa Towary w stanie, w jakim są one oferowane przez Sprzedawcę i na własne ryzyko. Wyłączenie lub ograniczenie rękojmi nie obejmuje sytuacji, gdy takie wyłączenie byłoby sprzeczne z przepisami prawa bezwzględnie obowiązującego, w szczególności jeżeli Sprzedawca zataił podstępnie wadę przed Kupującym.
  2. W przypadku stwierdzenia przez Kupującego w terminie 31 dni od dnia wydania mu Towaru niezgodności Towaru z umową polegającej na wadzie fabrycznej Towaru lub na uszkodzeniu Towaru przed jego wydaniem Kupującemu, którego stwierdzenie nie jest możliwe bez przeprowadzenia szczegółowej analizy wady, Kupujący uprawniony jest do zgłoszenia reklamacji do Sprzedawcy. Wadą fabryczną Towaru jest niezgodność Towaru z umową sprzedaży, będąca efektem działania lub zaniechania producenta Towaru na etapie projektowania lub produkcji Towaru. Reklamację z tytułu wady fabrycznej lub uszkodzenia, o którym mowa w zdaniu pierwszym należy zgłosić w terminie 3 dni od dnia jej wykrycia nie dłużej jednak niż  w terminie wskazanym w zdaniu pierwszym.
  3. W przypadku stwierdzenia przez Kupującego niezgodności Towaru z umową polegającej na jego uszkodzeniu lub zniszczeniu przed wydaniem Kupującemu, Kupujący uprawniony jest do zgłoszenia reklamacji do Sprzedawcy niezwłocznie po jego wydaniu Kupującemu, nie później jednak niż w terminie 14 dni od wydania mu Towaru. Uszkodzenia, o których mowa w zdaniu pierwszym są uszkodzeniami możliwymi do stwierdzenia bez konieczności przeprowadzania ich analizy, użycia specjalistycznego sprzętu lub wiedzy fachowej.
  4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia Towaru powstałe w wyniku nieprawidłowego użytkowania lub przechowywania przez Kupującego.
  5. Uchybienie któregokolwiek ze wskazanych w niniejszym paragrafie powyżej terminów zgłoszenia reklamacji powoduje utratę możliwości dochodzenia roszczeń z tytułu wad Towaru.
  6. Reklamacja powinna zawierać szczegółowy opis wady, dokumentację zdjęciową oraz numer zamówienia oraz zostać przesłana na adres e-mail: support@format.com.pl
  7. Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania reklamacji oraz Towaru, będącego przedmiotem reklamacji, przy czym brak rozpatrzenia reklamacji w tym terminie nie stanowi jej uznania. W sytuacji, gdy rozpatrzenie reklamacji wymaga przeprowadzenia badania Towaru innego niż jego zewnętrzne oględziny, termin wskazany w zdaniu pierwszym może ulec odpowiedniemu przedłużeniu. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Sprzedawca informuje Kupującego drogą wiadomości e-mail przesłanej na adres wskazany przy dokonywaniu rejestracji w Sklepie Internetowym. Przesłanie Towaru Sprzedawcy następuje na koszt i ryzyko Kupującego.
  8. W przypadku stwierdzenia przez Sprzedawcę zgłaszanej przez Kupującego wady, Sprzedawca, wedle własnego wyboru, dokonuje naprawy, w tym mogącej polegać na wymianie uszkodzonej części Towaru, a w przypadku gdy jest ona technicznie niemożliwa lub ekonomicznie nieuzasadniona wymienia Towar na nowy. Niemożliwe jest odstąpienie od umowy sprzedaży przez Kupującego z powodu wadliwości Towaru. Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży  zastrzeżone jest na rzecz Sprzedawcy, w sytuacji gdy z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, nie będzie możliwe usunięcie wady Towaru poprzez jego naprawę lub wymianę na nowy.
  9. Wymieniony na nowy lub naprawiony Towar zostanie przesłany na adres Kupującego wskazany w zgłoszeniu reklamacyjnym na koszt i ryzyko Kupującego w terminie 45 dni roboczych od dnia rozpatrzenia reklamacji.
  1. Sprzedaż w sklepie internetowym jest wyłączona dla konsumentów w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu cywilnego. W przypadku ustalenia, że Kupujący nie spełnia warunków przedsiębiorcy, Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy w terminie 5 dni od momentu stwierdzenia, iż Kupujący nie jest przedsiębiorcą.
  2. Dokonując zakupu, Kupujący oświadcza, że działa jako przedsiębiorca i nabywa Towary w celu związanym z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową.
  1. Zakres zwrotów
    1. Zwrot towarów możliwy jest jedynie w przypadku, gdy Kupujący zawarł umowę sprzedaży, a Towar nie odpowiada treści Zamówienia co do jego specyfikacji technicznej.
    2. Zwroty są dopuszczalne tylko wtedy, gdy Towar nie był używany, jest w oryginalnym opakowaniu, w stanie niezmienionym i kompletnym.
  2. Termin zgłoszenia zwrotu
    Kupujący ma prawo do zgłoszenia zwrotu w ciągu 14 dni roboczych od dnia otrzymania Towaru, o ile nie ustalono inaczej w umowie.
  3. Procedura zwrotu
    1. Kupujący zobowiązany jest do poinformowania Sprzedawcy o zamiarze zwrotu Towaru poprzez dokonanie zgłoszenia przez adres mailowy: support@format.com.pl ze wskazaniem przyczyny zwrotu. Formularz zwrotu udostępniony jest pod adresem: Format_Formularz_reklamacyjny.pdf
    2. Po akceptacji zgłoszenia przez Sprzedawcę, Towar powinien zostać odesłany na adres wskazany przez Sprzedawcę. Koszty zwrotu Towaru ponosi Kupujący, chyba że umowa stanowi inaczej.
    3. po przesłaniu Towaru Sprzedawcy dokona on weryfikacji jego stanu pod kątem określonych w ust. 1 niniejszego paragrafu przesłanek i dopuszczalności  zwrotu. O wynikach weryfikacji Sprzedawca poinformuje Kupującego drogą wiadomości email przesłanej na adres poczty elektronicznej wskazany podczas rejestracji w Sklepie Internetowym.  W przypadku stwierdzenia braku przesłanek lub niedopuszczalności zwrotu Kupujący będzie zobowiązany do odbioru Towaru na swój koszt i ryzyko w wyznaczonym przez Sprzedawcę terminie, pod rygorem naliczenia opłat za przechowywanie Towaru lub uznania go za porzucony i nabycia własności przez Sprzedawcę stosownie do art. 180 K.c, wedle wyboru Sprzedawcy, w przypadku bezskutecznego upływu terminu. 
  4. Zwrot pieniędzy
    Po zaakceptowaniu zwrotu przez Sprzedawcę, zwrot zapłaconej kwoty zostanie zrealizowany w ciągu 14 dni roboczych na konto wskazane przez Kupującego.
  1. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną polegająca na prowadzeniu i udostępnieniu przez Sprzedawcę Usługobiorcy Konta Klienta zostaje zawarta na czas nieoznaczony w momencie zakończenia Rejestracji. Usługobiorca może wypowiedzieć umowę o świadczenie powyższej usługi poprzez użycie przycisku „Usuń konto” .
  2. Celem dokonania Rejestracji Usługobiorca jest zobowiązany do podania w udostępnionym w Sklepie Internetowym formularzu rejestracyjnym danych osobowych w postaci: imienia, nazwiska i adresu e-mail.
  3. Umowa o świadczenie usługi drogą elektroniczną polegająca na udostępnieniu przez Sprzedawcę Usługobiorcy formularza zamówienia zostaje zawarta z chwilą rozpoczęcia korzystania z tej usługi i wygasa z chwilą przesłania Zamówienia Sprzedawcy lub też do chwili zakończenia korzystania z tej usługi.
  4. Sprzedawcy przysługuje prawo wypowiedzenia umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną polegającej na prowadzeniu i udostępnieniu przez Sprzedawcę Usługobiorcy Konta Klienta, w sytuacji rażącego lub uporczywego naruszania przez Usługobiorcę niniejszego Regulaminu, w szczególności poprzez dostarczanie treści o charakterze bezprawnym. W celu wypowiedzenia powyższej umowy Sprzedawca kieruje na wskazany przez Usługobiorcę podczas Rejestracji adres e-mail wezwanie do zaprzestania lub usunięcia naruszeń w terminie 3  dni od dnia jego doręczenia, pod rygorem wypowiedzenia ze skutkiem natychmiastowym umowy o świadczenie usługi w terminie 3 dni od dnia bezskutecznego upływu terminu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń.
  1. Usługobiorca jest uprawniony do zgłaszania reklamacji w przedmiocie realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną. Reklamacja jest rozpatrywana przez Sprzedawcę.
  2. Reklamacje można składać za pomocą poczty elektronicznej na adres: support@format.com.pl lub na adres Sprzedawcy wskazany w § 1 ust. 1.
  3. Reklamacja powinna zawierać co najmniej:
    a) nazwę firmy Usługobiorcy, adres, adres poczty elektronicznej Usługobiorcy,
    b) wskazanie przedmiotu reklamacji,
    c) uzasadnienie reklamacji.  
  4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo pozostawienia bez rozpatrzenia reklamacji niezawierającej elementów wskazanych w ust. 3.
  5. Reklamacja jest rozpatrywana w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania przez Sprzedawcę.  O wyniku rozpatrzenia reklamacji Sprzedawca zawiadamia Usługobiorcę za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyłając wiadomość na adres e-mail wskazany w reklamacji.
  6. W razie ponownego skierowania przez Usługobiorcę reklamacji, której przedmiot jest tożsamy z przedmiotem reklamacji już rozpatrzonej Sprzedawca pozostawia bez rozpatrzenia ponownie złożoną reklamację.

Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych Kupujących określone zostały w „Polityce prywatności”, dostępnej pod adresem: polityka-prywatnosc, stanowiącej integralną część niniejszego Regulaminu.

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. O zmianach Kupujący zostaną poinformowani z wyprzedzeniem na stronie internetowej sklepu.
  3. Wszelkie spory wynikłe z realizacji umowy będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.